3. Kreivų veidrodžių šalyje |
1. Suformuoti vaizdinius apie valdžios ir visuomenės struktūrą SSRS. 2.Ugdyti suvokimą, kad SSRS įkūrimo svarbiausiu sovietinės sistemos bruožu tapo melas ir prievarta grindžiama diktatūra. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Blatas, biurokratija, demoralizacija, disidentas, federacinė valstybė, lojalumas, mankurtas, nomenklatūra, paskyra, periferija, prirašymas, savilaida, sovietai, spekuliacija, šešėlinė ekonomika. |
LAIKAS II d. 154 ir 158 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 5 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 7 užd. Užduočių sąs. II d. 6 p. 3 – 5 užduotys.
Pasirinktinai: 178 ir 179 p. užduotys.
|
Apibūdina SSRS valdžios ir visuomenės struktūrą. |
||||
4. Supervalstybių varžytuvės – kas pirmesnis |
1. Atskleisti dviejų supervalstybių varžymosi priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad JAV ir SSRS varžytuvės kėlė pasaulinio branduolinio karo grėsmę. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bestseleris, boikotas, branduolinis lagaminėlis, masinio naikinimo ginklas, paritetas, „žvaigždžių karai“, |
LAIKAS II d. 159 ir 162 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 7 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 30 p. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių sąs. I d. 8 p. 4 – 7 užduotys.
|
Nurodo dviejų supervalstybių varžymosi priežastis bei pasekmes. |
||||
5. Kolonijinės sistemos suirimas |
1. Atskleisti dekolonizacijos priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog dekolonizacija neišsprendė laisvomis tapusių valstybių problemų. |
Apklausa, darbas su žemėlapiu, dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas. |
AIDS, aparteidas, dekolonizacija, kurupcija, trečiasis pasaulis. |
LAIKAS II d. 163 ir 165 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 9 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 32–33. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 9 p. 3 užd.
|
Nurodo kolonijinės sistemos suirimo priežastis. |
||||
6. Raudonasis maras plinta pasaulyje |
1. Suformuoti vaizdinius apie komunistų siekius viešpatauti pasaulyje. 2. Atskleisti būdus ir priemones, kuriomis komunistiniai režimai siekė viešpatauti ir išlikti pasaulyje. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Chunveibinai, „didysis šuolis“, kultūrinė revoliucija, liaudies komuna, raudonieji khmerai. |
LAIKAS II d. 166 ir 170 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 10 p. 1 – 3 užduotys. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 10 p. 4 – 6 užduotys.
|
Apibūdina ir skiria komunistinių režimų raidą įvairiuose pasaulio regionuose. |
||||
7. Komunistinės sistemos žlugimas |
1. Atskleisti komunistinės sistemos žlugimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog SSRS subyrėjo veikiama vidaus veiksnių. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Aksominė revoliucija, glasnost, kooperatyvas, Nepriklausomų valstybių sandrauga, perestroika, pučas, reabilitacija, reakcingas. |
LAIKAS II d. 171 ir 175 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 11 p. 1- 3 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 39 p. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 12 p. 4 – 7 užduotys.
|
Nurodo komunistinės sistemos žlugimo priežastis. |
||||
8. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
AIDS, Aksominė revoliucija, aparteidas, Chunveibinai, deficitas, dekolonizacija, destalinizacija, „didysis šuolis“, ekspansija, glasnost. marionetinė vyriausybė, Maršalo planas, modžahedai, NATO, paritetas, Šaltasis karas, „žvaigždžių karai“ |
LAIKAS II d. 180 ir 181 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąs. II d. 37, 38, 40 p. užduotys.
|
|
|
||||
|
||||||||||
VI skyrius. Nuo aneksuotos iki nepriklausomos Lietuvos |
||||||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
||||
1. Suformuoti vaizdinius apie politinę ir ekonominę sovietinės Lietuvos padėtį. 2. Ugdyti suvokimą, jog dėl lietuvių darbštumo, ūkiškumo LSSR pasiekė aukštesnį gyvenimo lygį nei kitos sovietų respublikos. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Centralizacija, integracija, melioracija, militarizacija, urbanizacija. |
LAIKAS II d. 184 ir 188 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 13 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 14 p. 3 – 7 užduotys.
|
Apibūdina politinę ir ekonominę Sovietų Lietuvos padėtį. |
|||||
1. Suformuoti vaizdinius apie kultūros padėtį sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog kultūra sovietmečiu buvo suspausta totalitarinės sistemos gniaužtuose. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Ezopo kalba, Glavlitas. |
LAIKAS II d. 189 ir 192 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 15 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 3 užd.
|
Apibūdina kultūros padėtį Sovietų Lietuvoje. |
|||||
3. Sovietų nelaisvėje |
1. Atskleisti taikios rezistencijos būdus ir formas Sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog dauguma Lietuvos žmonių slapčia nesitaikstė su sovietine okupacija. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Ateizmas, Helsinkio baigiamasis aktas, Lietuvos Helsinkio grupė, „Lietuvos katalikų bažnyčios kronika“, Lietuvos Laisvės Lyga, rezistencija, Tikinčiųjų teisių gynimo komitetas. |
LAIKAS II d. 193 ir 197 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 16 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 37 p. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 16 p. 3, 4 užduotys.
|
Nurodo taikios rezistencijos būdus ir formas. |
||||
4. Gyvenimas sovietinėje Lietuvoje |
1. Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog nepaisydami buitinių nepriteklių, moralinės priespaudos, sovietmečiu žmonės gyveno asmeninį gyvenimą |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Agitbrigada, hipiai, kapeika, pankai, spekuliacija. |
LAIKAS II d. 198 ir 203 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 17 p. 1 - 3 užduotys. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 18 p. 4 - 6 užd.
Pasirinktinai: 224 ir 225 p. užduotys. |
Apibūdina gyvenimą sovietų Lietuvoje. |
||||
5. Vilnius – LSSR sostinė |
1.Suformuoti vaizdinius apie sovietinio laikotarpio Vilnių. 2. Ugdyti suvokimą, kad sovietų okupacija sunaikino nemažą dalį neįkainojamo Vilniaus istorinio paveldo. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
|
LAIKAS II d. 204 ir 207 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 19 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 20 p. 3 užd.
Pasirinktinai: 223 p. užduotys. |
Apibūdina Vilniaus miesto raidą sovietinės okupacijos laikotarpiu. |
||||
6. „Dainuojanti revoliucija“ |
1. Atskleisti Lietuvos Persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos nepriklausomybės. 2. Ugdyti suvokimą, jog visą sovietų okupacijos laikotarpį Lietuvos žmonių sąmonėje liko gyvas nepriklausomybės atminimas. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Baltijos kelias, „dainuojanti revoliucija“, Lietuvos persitvarkymo sąjūdis, reabilitacija, tabu. |
LAIKAS II d. 208 ir 211 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 21 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 38 p. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 21 p. 3, 4 užduotys.
|
Apibūdina Persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos nepriklausomybės. |
||||
1. Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos nepriklausomybės atgavimą. 2. Ugdyti suvokimą, kad Lietuvos atsiskyrimas paskatino visos Sovietinės imperijos griūtį. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Fiasko, „Jedinstvo“, Moratoriumas, Provokacija, ultimatumas. |
LAIKAS II d. 212 ir 216 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 22 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 38 p. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 22 p. 3, 4 užduotys.
|
Nurodo svarbiausius etapus kovos už Lietuvos nepriklausomybę. |
|||||
1. Atskleisti trečiosios emigracijos bangos priežastis. 2. Suformuoti vaizdinius apie išeivijos lietuvių pastangas kovoje už nepriklausomybę. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Autochtonai, „Dipukai“, Egzodas, Pasaulio lietuvių bendruomenė, VLIK (Vyriausiasis Lietuvos išlaisvinimo komitetas). |
LAIKAS II d. 217 ir 221 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 23 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 23 p. 3 – 4 užduotys.
|
Apibūdina išeivijos lietuvių pastangas kovoje už nepriklausomybę. |
|||||
9. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Agitbrigada, Autochtonai, „Dipukai“ Egzodas hipiai, „Jedinstvo“ Lietuvos Helsinkio grupė, „Lietuvos katalikų bažnyčios kronika“ Lietuvos Laisvės Lyga, Melioracija, militarizacija, moratoriumas, rezistencija, Tikinčiųjų teisių gynimo komitetas, urbanizacija, |
LAIKAS II d. 226 ir 227 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąs. II d. 37, 38, 40 p. užduotys.
|
|
|
||||
|
||||||||||
VII skyrius. Pasaulis šiandien |
||||||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
||||
1. Suformuoti vaizdinius apie ekonominius ir socialinius pokyčius pasaulyje XX a. antroje pusėje. 2. Ugdyti suvokimą, kad žmonija pereina iš industrinės (pramoninės) į postindustrinę visuomenę. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Akceleracija, barelis, globalizacija, kreditavimas, postindustrinė visuomenė, selekcija, technologijų revoliucija, vartotojų visuomenė. |
LAIKAS II d. 230 ir 235 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 24 p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 48 p. |
LAIKAS II d. 4 užd. Pasirinktinai: 253 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 25p. 4 – 7 užduotys.
|
Nurodo ekonominius ir socialinius pokyčius pasaulyje XX a. II-oje pusėje. |
|||||
1. Suformuoti vaizdinius apie mokslo ir kultūros raidą XX a. II-oje pusėje. 2. Ugdyti suvokimą, jog XX a. mokslo ir kultūros pokyčiai prilygsta revoliucijai. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
DNR, euforija, fluxus, genų inžinerija, hepeningas, hipiai, klonavimas, pacifizmas, popartas (popmenas), postmodernizmas. |
LAIKAS II d. 236 ir 241 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 26 – 27 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 27 p. 3 – 6 užduotys.
Pasirinktinai: 254 ir 255 p. užduotys |
Apibūdina mokslo ir kultūros raidą XX a. II-oje puseje. |
|||||
1. Suformuoti vaizdinius apie globalines problemas šiandienos pasaulyje. 2.Ugdyti suvokimą, kad sprendžiant globalines problemas neaišku, kas nugalės – vartotojiškas asmeninės naudos siekimas ar žmonijos interesai. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
„Demografinis sprogimas“, globalinės problemos, Šiltnamio reiškinys. |
LAIKAS II d. 242 ir 245 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 28 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 28 p. 3 užd.
|
Apibūdina globalines problemas. |
|||||
1. Atskleisti problemas, kliudančias taikos išsaugojimui pasaulyje. 2.Ugdyti suvokimą, jog tik glaudus bendradarbiavimas ir tarpusavio supratimas gali išsaugoti taiką žemėje.. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Al Kaeda, etninis valymas, fundamentalizmas, Hagos tarptautinis tribunolas, Palestina, Palestinos išsivadavimo organizacija, sionizmas, sunitai, šiitai, talibanas, terorizmas, Visuotinė žmogaus tesių dekalaracija. |
LAIKAS II d. 246 ir 251 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 29 p. 1 užd. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 42–43 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 30 p. 2 – 5 užduotys.
|
Nurodo problemas, keliančias grėsmę pasaulinei taikai. |
|||||
5. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Akceleracija, Al Kaeda, barelis, „demografinis sprogimas“, DNR, etninis valymas, Euforija, fluxus, fundamentalizmas, genų inžinerija, globalizacija, Hagos tarptautinis tribunolas, kreditavimas, sionizmas, sunitai, šiitai, talibanas |
LAIKAS II d. 256 ir 257 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąs. II d. 37, 38, 40 p. užduotys.
|
|
|
||||
|
||||||||||
VIII skyrius. Geležinei uždangai subyrėjus |
||||||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
||||
1. Posovietinė Lietuva |
1. Atskleisti posovietinės Lietuvos problemas. 2. Ugdyti suvokimą, kad, nepaisant socialinių problemų, Lietuva yra viena iš sparčiausiai besivystančių šalių Rytų Europoje. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Desovietizacija, finansinė piramidė, hiperinfliacija, investicinis čekis, liberalizacija, palūkanos, privatizacija, referendumas, restitucija, valiuta. |
LAIKAS II d. 260 ir 265 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 31 p. 1 užd. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 31 p. 2 užd.
|
Nurodo posovietinės Lietuvos problemas. |
||||
2. Europos suvienijimas |
1. Atskleisti Europos vienijimo raidą XX a.II-oje pusėje. 2. Suformuoti vaizdinius apie Europos sąjungos pranašumus ir trūkumus. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Biurokratija, BVP, euras, Europos Ekonominė Bendrija, Europos Parlamentas, Europos sąjunga, integracija, Lisabonos strategija. |
LAIKAS II d.266 ir 270 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 32 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 40, 44 p. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 33 p. 3 – 5 užduotys.
Pasirinktinai: 281 p. užduotys. |
Apibūdina Europos suvienijimo raidą. |
||||
3. Ant sovietų imperijos griuvėsių |
1. Suformuoti vaizdinius Rusijos ir buvusių sąjunginių respublikų raidą po SSRS žlugimo. 2. Ugdyti suvokimą, jog Lietuvai, Latvijai ir Estijai reikalinga bendra pozicija svarbiausiais užsienio politikos bei ekonomikos klausimais. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Euforija, Nepriklausomų valstybių sandrauga, oligarchija, separatizmas, „Spalvotosios revoliucijos“. |
LAIKAS II d. 271 ir 275 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 34 p. 1 užd. |
LAIKAS II d. 7 užd.
Užduočių sąs. II d. 34 p. 3 užd.
|
Apibūdina Rusijos ir buvusių sąjunginių respublikų raidą po SSRS žlugimo. |
||||
4. Lietuva XXI amžiuje |
1. Suformuoti vaizdinius apie situaciją šiandieninėje Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog visų Lietuvos problemų sprendimas – pačių piliečių rankose. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Struktūriniai fondai, Šengeno erdvė. |
LAIKAS II d. 276 ir 279 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 35 p. 1 - 3 užduotys.
|
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 36 p. 4 - 5 užduotys.
Pasirinktinai: 282 ir 283 p. užduotys. |
Apibūdina šiandieninės Lietuvos situaciją . |
||||
5. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Biurokratija, BVP, Desovietizacija, Ekonominė Bendrija, euras, Europos Europos Parlamentas, Europos sąjunga, finansinė piramidė, hiperinfliacija, integracija, investicinis čekis, liberalizacija, Nepriklausomų valstybių sandrauga, „Spalvotosios revoliucijos“, oligarchija, separatizmas, Struktūriniai fondai, Šengeno erdvė. |
LAIKAS II d. 284 ir 285 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąs. II d. 37, 38, 40 p. užduotys.
|
LAIKAS II d. 6 užd. |
|
- Teacher: RASA CHMELEVSKIENĖ