1. Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. 2. Ugdyti suvokimą, jog prasidėjęs tautos rusinimas buvo skaudus smūgis lietuvių kultūrai. | Pokalbis, lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. | Daraktorius, graždanka, knygnešys, kontribucija, Kražių skerdynės, represija, „rusų pradų atkūrimo“ programa, žandaras. | LAIKAS II d. 184–187 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 17 p. 1, 2 užduotys.
Lietuvos istorijos atlasas 17 p.
| LAIKAS II d. 7 užd. Pasirinktinai: 215 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 18 p. 3, 6 užduotys.
| Apibūdina Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. | |
1. Atskleisti lietuvių tautinio atgimimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad prasidėjęs tautinis atgimimas paskatino modernios lietuvių tautos formavimąsi. | Pokalbis, lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. | „Aušra“, bendrinė (literatūrinė) kalba, credo, klojimo teatras, lietuvių tautinis atgimimas, moderni tauta, naujadaras, periodika, publicistas, tarmė, „Varpas“. | LAIKAS II d. 188–191 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 19 p. 1, 2 užduotys.
Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 19 p.
| LAIKAS II d. 6 užd. Pasirinktinai: 216 ir 217 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 20 p. 3–7 užduotys.
| Nurodo lietuvių tautinio atgimimo priežastis. | |
1. Atskleisti tautinės priklausomybės problemą Lietuvoje XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. Lietuvoje lietuvybė sunkiai skynėsi kelią. | Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. | Gudai (baltarusiai), krajovcai, litvomanas, „paprastoji kalba“, tuteišis. | LAIKAS II d. 192–195 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 21 p. 1, 2 užduotys.
| LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. | Apibūdina tautinės priklausomybės klausimą Lietuvoje XIX a. | |
1. Apibūdinti Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, jog Didysis Vilniaus seimas oficialiai iškėlė valstybės su sostine Vilniumi atkūrimo idėją. | Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. | Autonomija, Didysis Vilniaus seimas, Lietuvių mokslo draugija, valstybės dūma. | LAIKAS II d. 196–199 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 22 p. 1, 2 užduotys.
| LAIKAS II d. 8 užd. Užduočių sąs. II d. 22 p. 3, 4 užduotys.
| Nurodo Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. Apibūdina jo nutarimus. | |
6. Apibendrinamoji pamoka | 1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. | Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. | Autonomija, „baltieji“, daraktorius, Didysis Vilniaus seimas, graždanka, gudai (baltarusiai), knygnešys, kontribucija, krajovcai, manifestacijos, periodika, publicistas, „raudonieji“, „rusų pradų atkūrimo programa“, represija, tarmė, tuteišis. | LAIKAS II d. 218 ir 219 p. užduotys. |
|
|
1. Suformuoti vaizdinius apie permainas Lietuvos ūkyje XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, kad nepaisant pramonės augimo. Lietuva išliko žemės ūkio kraštas. | Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. | Kumetis, telekomunikacija, tranzitas, vienkiemis. | LAIKAS II d. 200–202 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.
Užduočių sąs. II d. 23 p. 1 užd.
| LAIKAS II d. 6 užd.
Užduočių sąs. II d. 23 p. 2, 3 užduotys.
| Apibūdina Lietuvos ūkio permainas XIX a. | |
8. Vilnius: miestas ir miestiečiai | 1. Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Vilniuje XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, jog Vilnius buvo vienas iš moderniausių Rusijos imperijos miestų. | Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. | Diližanas, konkė, miesto dūma, omnibusas, salonas. | LAIKAS II d. 203–206 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 24 p. 1užd.
| LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 25 p. 2, 3 užduotys.
| Apibūdina gyvenimą Vilniaus mieste XIX a. |
1. Suformuoti vaizdinius apie lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad dvi istorinių aplinkybių atskirtos tautos dalys nenutraukė jas siejančių ryšių. | Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. | Būras, germanizacija. | LAIKAS II d. 207–209 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 26 p. 1 užd.
Lietuvos istorijos atlasas 18 p.
| LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 26 p. 2, 3 užduotys.
| Apibūdina lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. | |
1. Atskleisti lietuvių emigracijos priežastis XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, jog sunkiais laikais išeivija visada stengėsi padėti Lietuvai. | Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. | Migracija, natūralusis gyventojų prieaugis. | LAIKAS II d. 211–213 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 27 p. 1, 2 užduotys.
| LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 27 p. 3,4 užduotys.
| Nurodo lietuvių emigracijos priežastis XIX a. | |
11. Apibendrinamoji pamoka | 1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. | Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. | Autonomija, būras, daraktorius, knygnešys, kontribucija, kumetis, lietuvių tautinis atgimimas, moderni tauta, represija, valstybės dūma. | LAIKAS II d. 218 ir 219 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.
|
|
|
IX skyrius. Interesų kova | ||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 6 pamokos | ||||||
Pamokos tema | Pamokos tikslai | Metodai | Sąvokos | Praktinė veikla | Namų darbai | Pasiekimai |
1. Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog didžiausias iki tol vykęs konfliktas smarkiai sumažino Europos įtaką pasaulyje. | Aiškinimas, darbas su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. | Agresija, Antantės sąjunga, frontas, genocidas, pacifistinis, pandemija, pretekstas, propaganda, Trilypė sąjunga. | LAIKAS II d. 222–225 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 28 p. 1, 2 užduotys.
Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 24, 25 p. Pirmasis pasaulinis karas 1914 – 1918 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.
| LAIKAS II d. 6 užd. Pasirinktinai: 245 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 29 p. 3–5 užduotys.
| Nurodo Pirmojo pasaulinio karo priežastis ir padarinius. | |
2. Bolševikų perversmas Rusijoje | 1. Atskleisti bolševikų perversmo Rusijoje priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog bolševikams užgrobus valdžią taikus gyvenimas Rusijoje baigėsi. | Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. | Bolševikai, dekretas, dezertyras, eserai, institucija, Laikinoji vyriausybė, menševikai, profesionalas revoliucionierius, Raudonoji gvardija, sovietai, Steigiamasis susirinkimas. | LAIKAS II d. 226–229 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 30 p. 1–3 užduotys.
Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 28 p.
| LAIKAS II d. 7 užd. Pasirinktinai: 246 ir 247 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 31 p. 4–7 užduotys. | Nurodo bolševikų perversmo Rusijoje priežastis ir eigą.. |
3. Kelias į komunizmą | 1. Suformuoti vaizdinius apie bolševikų viešpatavimą Rusijoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad vietoje žadėtos visuotinės lygybės bolševikai įtvirtino komunistinę diktatūrą. | Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. | Buožė, ČK, hiperinfliacija, karinis komunizmas, komunistai, „liaudies priešas”, nacionalizavimas, „raudonasis teroras”, Raudonoji armija, rekvizicija, socializmas, „troika”. | LAIKAS II d. 230–233 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 32 p. 1–3 užduotys.
| LAIKAS II d. 7 užd.
Užduočių sąs. II d. 33 p. 4–8 užduotys. | Apibūdina bolševikų terorą Rusijoje. |
1. Atskleisti Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, kad paskelbtą nepriklausomybę reikėjo įtvirtinti ir apginti. | Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. | Lietuvos Taryba, Mobilizacija, Oberostas, patriarchas. | LAIKAS II d. 234–237 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 34 p. 1, 2 užduotys.
| LAIKAS II d. 6 užd.
Užduočių sąs. II d. 34 p. 3–5 užduotys. | Nurodo Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. | |
1. Suformuoti vaizdinius apie Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę. 2. Ugdyti suvokimą, jog kiekviena tauta turi teisę savarankiškai tvarkyti savo likimą. | Lyginamoji analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija |
| LAIKAS II d. 238–243 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 35 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 29 p.
| LAIKAS II d. 4 užd.
Užduočių sąs. II d. 36 p. 3–5 užduotys. | Apibūdina Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę.
| |
6. Apibendrinamoji pamoka | 1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. | Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. | Agresija, Antantė, bolševikai, buožė. ČK, dezertyras, genocidas, karinis komunizmas, „liaudies priešas“, Lietuvos Taryba, mobilizacija, nacionalizacija, Oberostas, profesionalus revoliucionierius, propaganda, sovietai. | LAIKAS II d. 248 ir 249 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.
|
|
|
- Dėstytojas: RASA CHMELEVSKIENĖ