LDK Abiejų Tautų Respublikoje. ATR įkūrimas ir valdymas XVI-XVII a. |
Apibūdina ATR įkūrimo priežastis. Suvokia unijos sudarymo tarptautinį kontekstą. |
Pasakojimas; darbas su vadovėlio tekstu, darbas su iliustracijomis ir šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis. |
LDK valstybingumo raida ATR. Bajoriškoji demokratija. |
Atskleidžia karaliaus valdžios silpnėjimo priežastis, Nustato LDK statusą ATR. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai |
Kaupiamasis. |
Karai ir jų pasekmės. Ūkiniai pokyčiai ir demografinė krizė. |
Suvokia karų įtaką valstybės silpnėjimui. Aptariama ūkio raida ir demografinės problemos. |
Pasakojimas; darbas su vadovėlio tekstu, darbas su iliustracijomis ir šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis. |
Renesanso kultūra ir švietimas LDK. Žymiausi lietuvių humanistai.Teisė ir visuomenė XVIa. Lietuvos Statutai. |
Apibūdina mokslo ir kultūros raidą, suvokia jų pažangą ir reikšmę. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai |
Kaupiamasis. |
Reformacija ir kontrreformacija LDK. Tautybės ir religijos. |
Analizuoja reformacijos idėjas ir jų poveikį visuomenei bei Bažnyčios reakciją. |
Pokalbis, aiškinimas, darbas grupelėse; darbas su šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis. |
Skyriaus kartojimas ir apibendrinimas, praktinis darbas su šaltiniais |
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. Lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. |
Praktinis darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis |
Užduotys |
Kaupiamasis. |
Kontrolinis darbas. |
Išsiaiškinti kaip mokiniai įsisavino medžiagą, ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti |
Rašomasis darbas (užduotys ir klausimai) |
Padalomoji medžiaga ( testas, užduotys) |
Diagnostinis. vertinama pažymiu nuo 2 iki 10. |
Absoliutizmo ir parlamentarizmo raida Europoje. Anglijos revoliucija. |
Analizuoja visuomenės politinio gyvenimo pokyčius ir požiūro į valdžią kitimą. Nurodo revoliucijos priežastis, eigą, padarinius ir reikšmę. |
Pokalbis, aiškinimas, darbas grupelėse; darbas su šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
Apšvietos epocha ir jos idėjų veikiami politiniai pokyčiai. |
Atskleisti XV ir XVIIIa. Visuomenės, politikos ir mąstymo skirtumus. |
Pokalbis, aiškinimas, darbas grupelėse; darbas su šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
Apšviestasis absoliutizmas. |
Įvertinti apšviestojo absoliutizmo privalumus ir trūkumus. |
Pokalbis, aiškinimas, darbas grupelėse; darbas su šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
Barokas ir klasicizmas. |
Susipažįsta su V.Europos kultūra ir apibūdina baroko ir klasicizmo bruožus. |
Aiškinimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai, skaidrės. |
Toks pat. |
Didžioji Prancūzijos revoliucija. Priežastys ir eiga |
Geba suvokti reiškinių priežastinius ryšius.Įvertina Didžiosios Prancūzijos revoliucijos įtaką Europos visuomenėse vykusiems pokyčiams. |
Pokalbis, aiškinimas, darbas grupelėse; darbas su šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
Didžioji Prancūzijos revoliucija. Pabaiga ir reikšmė.Poveikis Europos visuomenei. |
Įvertina Didžiosios Prancūzijos revoliucijos įtaką Europos visuomenėse vykusiems pokyčiams. Atpažįsta Apšvietos ideologų idėjų taikymą praktikoje. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai, skaidrės. |
Kaupiamasis |
Skyriaus kartojimas ir apibendrinimas, praktinis darbas su šaltiniais |
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. Lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. |
Praktinis darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis |
Užduotys |
Kaupiamasis |
Skyriaus kartojimas ir apibendrinimas, praktinis darbas su šaltiniais |
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. Lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. |
Praktinis darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis |
Užduotys |
Kaupiamasis |
Kontrolinis darbas. |
Išsiaiškinti kaip mokiniai įsisavino medžiagą, ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti |
Rašomasis darbas (užduotys ir klausimai) |
Padalomoji medžiaga ( testas, užduotys) |
Diagnostinis. Vertinama pažymiu nuo 2 iki 10. |
LDK visuomenės Apšvietos epochoje. Apšvietos idėjų sklaida. |
Geba įrodyti . kad XVIIIa. Antros pusės pertvarkymais LDK buvo siekiama įgyvendinti Apšvietos idėjas. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais, vadovėlio medžiaga. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai |
Kaupiamasis |
Kviestiniai valdovai ATR. Karų socialinės ir politinės pasekmės. Valstybės nuosmukis. |
Apžvelgia politinę ATR vidaus ir užsienio politiką, nustato ATR nuosmukio priežastis. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, atlasas, istoriniai šaltiniai |
Kaupiamasis |
Mėginimai reformuoti ATR XVIIIa. antroje pusėje. |
Aptarti Stanislovo Augusto Poniatovskio inicijuotas reformas ir jų poveikį valstybei. |
Pasakojimas; darbas su vadovėlio tekstu, darbas ir šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
I-asis ATR padalijimas. 1791m. gegužės 3 d. konstitucija. |
Nustato padalijimo priežastis, analizuoja teritorinius pokyčius žemėlapyje, konstitucijos ypatumus. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai, atlasas. |
Kaupiamasis |
II-asis ATR padalijimas. Tado Kosciuškos sukilimas |
Nustato padalijimo priežastis, analizuoja teritorinius pokyčius žemėlapyje, sukilimo padarinius. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai, atlasas. |
Kaupiamasis |
III-asis ATR padalijimas, valstybės žlugimas. |
Nustato padalijimo priežastis, analizuoja valstybės žlugimo padarinius. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, darbas grupėse. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai, atlasas. |
Kaupiamasis |
Baroko ir klasicizmo kultūros bruožai LDK. |
Susipažįsta su to meto kultūros paminklais, nustato apšvietos idėjų įtaką. |
Pasakojimas; darbas su vadovėlio tekstu, darbas ir šaltiniais. |
Vadovėlis, iliustracijos, istoriniai šaltiniai. |
Kaupiamasis |
Skyriaus kartojimas ir apibendrinimas, praktinis darbas su šaltiniais |
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. Lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. |
Praktinis darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis |
Užduotys |
Kaupiamasis |
Kurso kartojimas ir apibendrinimas. |
Prisiminti ir suvokti lietuvių tautos ir valstybės raidą pasaulio istorijos kontekste. |
Pamoka-diskusija |
Multi media demonstruojama medžiaga. |
Kaupiamasis |
- Teacher: RASA CHMELEVSKIENĖ